Stryktipsets jakt efter Sveriges första Tottenham

 

UPPDRAGSGIVARE: Stryktipset, Svenska Spel Sport & Casino
BYRÅ: Perfect Fools

Stryktipset.jpg

Med kampanjen Searching for Tottenham hyllar Stryktipset alla fans som bytt namn till klubben i sitt hjärta. Samtidigt uppmanar man fler supportrar att ansöka om ett namnbyte i hopp om att hitta Sveriges första ”Tottenham”.

Svenskarnas kärlek till engelsk fotboll är stor. Bland vissa så stor att de tagit sitt namn efter sin favoritklubb. Inför de engelska ligornas slutspurt passar Stryktipset på att hylla svenskarnas engagemang genom att ge sig ut på jakt efter landets mest engagerade supportrar. De som är beredda att ta sin kärlek till nya höjder genom att byta namn till klubben i sitt hjärta. Arsenal, Manchester, Liverpool och Chelsea finns alla representerade i folkbokföringen. Men några klubbar saknas. Tottenham är det enda av ”topp 6-klubbarna” som ännu inte har en svensk namne.

På kampanjsidan kan supportrar få hjälp med sin ansökan till Skatteverket för att genomföra bytet och sedan smyglanseringen förra veckan har ansökningarna strömmat in. Där får man också träffa bröderna Rasmus och Robin Manchester och Ted Arsenal som är några av de svenskar som redan tagit namn efter sina hjärtans klubbar.

– Gensvaret bland Stryktipparna har varit stort och kampanjen har träffat väldigt rätt. Vi har samarbetat med Stryktipset ett tag nu och hunnit lära känna Stryktipparna ordentligt. De flesta är otroligt engagerade supportrar så vår utgångspunkt var att ta tillvara på och utveckla det engagemanget. Nu längtar vi bara efter att få kröna Sveriges första Tottenham, säger Daniel Berg, Copywriter på Perfect Fools.

Arbetsgrupp

Perfect Fools
CD: Patrick Dry
Copywriter: Daniel Berg
Art Director: Karl Nord
Producent: Michael Davinder
Projektledare: Charlotte Zetterström
PR Manager: Joakim Ohlsson
Designer: Mirjam Krook
Planner: Petter Träff
Utvecklare: Mikael Palm