Eurojackpot fortsätter jaga drömmen i nya reklamfilmer

 

UPPDRAGSGIVARE: Eurojackpott
BYRÅ: King

Nyligen belönades Svenska Spel med ett Guldägg för sin radioreklam för Eurojackpot med Kjell Höglunds klassiker ”Man vänjer sig”. Nu fortsätter Eurojackpot på det inslagna spåret och visar kontrasten mellan människors drömmar och den krassa verkligheten vi helst inte vänjer oss vid.

I de nya filmerna har vi använt oss av det människor faktiskt drömmer om, och det är inte så mycket överdådighet och vräkig lyx som man kan tro, säger Linnéa Gardefjord AD på King. Idag drömmer fler om frihet från den trista vardagen och om att göra något viktigt eller givande.

På Svenska Spel Tur är strategin viktig av flera skäl: I en tid då reklamtröttheten, särskilt för spelreklam, är större än på länge, är det viktigt för oss att göra reklam som människor inte bara tolererar utan även kan tycka om och känna igen sig i, säger Lotta Westerberg, kommunikationsansvarig på Svenska Spel Tur. Vi vill också visa att vinnare faktiskt kan göra bra saker med sin vinst.

I de nya filmerna ser vi en kvinnas dröm om hästlivet på de stora vidderna och i en annan ser vi hur en man drömmer om att rädda sköldpaddsägg på en strand.

Arbetsgrupp

Kommunikationsansvarig Eurojackpot: Lotta Westerberg
Kundansvarig: Sunit Mehrotra
Creative Director: Frank Hollingworth
Projektledare: Peter Preisler
Produktionsledare: Anna Sjöberg
Art Director: Linnéa Gardefjord, Emelie Jinhee Johnsson
Copy: Hedvig Hagwall Bruckner
Grafisk formgivare: Calle Cassel
Produktionsbolag: Bleck Film
Regissör: Marcus Svanberg
Fotograf: Johan Palm
Producent: Lars Nordenson
Byråproducent: Markus Ahlm, Colony