SL lyfter klimatansvaret i ny kampanj

 

UPPDRAGSGIVARE: SL
BYRÅ: Ehrenstråle

SLE0051_Miljökampanj_U-Media_1920x1080_A.jpg

I dessa tider av klimatångest, då miljö- och klimatansvar ligger på allas läppar vill SL uppmärksamma alla de som tar ett stort klimatansvar varje dag - fast de kanske inte ens tänker på det. 

– Alla våra 2100 bussar kör på förnybara drivmedel och hela spårtrafiken drivs av ren el från förnybara källor. Det gör oss smått unika, säger Thomas Hansen, marknadschef på SL. Tack vare hårt arbete och mycket högst ställda miljömål har vi kommit långt. Idag driver utvecklingen och inspirerar andra att följa efter. 

Men det är inte många som känner till hur långt fram i den gröna utvecklingen Stockholms kollektivtrafik ligger. Nu vill SL ta chansen och sträcka ut en hand och berätta att det faktiskt räcker att bara åka med för att vara en sann miljöhjälte. 

– När alla andra kommunicerar vad du ska ändra på vill vi istället berätta vad du faktiskt gör rätt. Du som reser kollektiv bidrar direkt till en hållbar utveckling och en stad som andas lättare. Kampanjen är utformad med en blinkning till 70-talets miljörörelse och vi hoppas att den ska väcka lite nyfikenhet, säger Thomas Hansen. 

Kampanjen går ut i kollektivtrafiken och på sociala medier på måndag den 6 maj.

Arbetsgrupp

Ehrenstråhle:
Anna Lennström, Projektledare
Markus Bjurman, Creative director
Åsa Von Yxkull, Produktionsledare
Lars Carlsson, Grafisk designer
Sofia Rönnquist, Grafisk designer
Jakob Elmgren, Art Director
Joakim Estemar, Copywriter

SL: 
Kerstin de Potocki, Projektledare och kampanjansvarig